Inspirativní podnikání není pro české firmy tabu
Malá počtem zaměstnanců, ale gigantická výkonem. To je společnost young_block. Nabízí širokou škálu produktů – od tradiční papírové výroby, jako jsou poznámkové bloky a další praktické produkty nejen na pracovní stůl, až po stylové lifestylové doplňky. Jejich síla tkví nejen v kvalitě, ale také v přístupu k zákazníkům.
Nezáleží na tom, zda potřebujete 50 nebo 10 000 kusů produktů, vždy dostanete stejnou úroveň pozornosti a péče. Young_block tu je pro velké korporace, jako je ŠKODA Auto či bankovní domy, stejně tak ale i pro menší a střední podniky, které tvoří jádro českého byznysu. Nejen, že získáte unikátní produkty, navíc oceníte i možnost si je přizpůsobit, a to ať už se jedná o grafický design, materiálová řešení nebo úplné originály na zakázku. Společnost totiž věří, že kompromis může vést k nejlepším řešením.
“Naši zákazníci mohou výrazně ovlivnit, jak bude jejich produkt vypadat. Nabízíme hotová, připravená řešení. I ta je však možné modifikovat, přizpůsobovat potřebám a požadavkům dílčích zákazníků. V první řadě se logicky jedná o grafickou podobu. Stejně tak ale můžeme produkty přizpůsobit širokou nabídkou materiálových řešení a dalších detailů, které činí jejich výrobky plně nebo částečně customizované,” říká Jiří Vogel, zakladatel společnosti.
FOTOALBUM HARMONIKA, 549 Kč, youngblock.cz
Detaily značky chráněné průmyslovým vzorem
V průběhu vývoje značky začaly být některé nápady chráněny obdobou patentu – průmyslovým vzorem. Jedním z těchto nápadů je detail v podobě gumičky vlepené do hřbetu bloku sloužící jako držák na tužku či propisku. Tento malý, ale velmi užitečný detail ovlivňuje celkový vzhled bloků a je vysoce žádán klienty. Jeho oblíbenost vedla k realizaci projektů, které by mohly jinak vyžadovat složitá výběrová řízení, díky tomuto unikátnímu prvku bylo ale jednání s klienty o to jednodušší.
V udržitelnosti je síla
Young_block je společnost, která si klade za cíl nejen sledovat aktuální technologické trendy, ale také být předním hráčem v oblasti udržitelnosti. Uvědomuje si vlastní odpovědnost za vliv na životní prostředí, a proto přijímá nové ekologické strategie a investuje do zelených technologií s cílem snížit svou uhlíkovou stopu.
“Přibližně poslední dva roky jsme za vlastní přijali nový materiál, který je dnes propsán do celé jedné velké části naší kolekce nesoucí název EKO. Tím materiálem je 100% celulóza. Často se mu říká veganská kůže. Pro mě byly a jsou nejdůležitějším faktorem vlastnosti a vzhled tohoto nového materiálu, které mi naprosto učarovaly. Jeho udržitelnost je zase bezesporu zcela zásadním faktorem pro zákazníky. Takže tady je to win win situace a ta se propisuje i do jeho oblíbenosti u našich klientů,” popisuje Vogel.
BLOK_EKO, 399 Kč, youngblock.cz
Odolnost a síla týmu v časech nejistoty
V posledních letech prověřovaly tým y_b nečekané a nepredikovatelné okolnosti. Mohlo by se zdát, že pod takovým tlakem by značka skončila v zapomnění. Avšak díky silnému a dobře sestavenému týmu dokázala společnost zůstat v centru zájmu. Tyto zkušenosti posloužily jako pevný základ pro ještě silnější a stabilnější tým.
“Změny, kterými jsme prošli, byly jak interní, tak externí. Vnitřně jsme zaznamenali zásadní proměnu v našem fungování a nastavení. Externě jsme rozšířili náš tým o Zuzku Fryaufovou, dnes již spolumajitelku, která přinesla naší značce young_block zásadní hodnotu,” dodává Vogel.
Když přišel covid, mnoho firemních zákazníků y_b, kteří byli do té doby klíčoví, zastavilo své aktivity. Mnozí z nich to udělali na několik měsíců, někteří dokonce na dva roky. V této nelehké době se společnost nespoléhala jen na státní pomoc, ale brala věci do vlastních rukou. Aktivně využíval sociální sítě, zejména LinkedIn, a oslovila mnoho potenciálních klientů tím, že jim zasílala vzorky svých produktů. Toto období bylo zvláštní především faktem, jak se české značky podporovaly navzájem. Díky tomu y_b získal mnoho nových zakázek a rozšířil své klientské portfolio.
V současné době je firma silnější a odolnější než kdy dříve. Je odhodlána věnovat stejnou pozornost a péči každému svému zákazníkovi a ukázat jim, co young_block skutečně znamená.
Zdroj: youngblock.cz