K zastřešení hlavního nádraží se chce připojit i Praha 2

|

pixabay.com

Městská část Praha 2 se rozhodla připojit jako spolužadatel k iniciování změny územního plánu, která by umožnila výstavbu nad kolejištěm hlavního nádraží. Avšak k tomuto kroku si klade určité požadavky, včetně požadavku na uspořádání mezinárodní urbanistické a architektonické soutěže ze strany investora, zajištění prostupnosti území a výstavbu bytů a školských zařízení. Zastupitelé Prahy 2 dnes schválili připojení k této žádosti, přestože na tento záměr nahlížejí kriticky Piráti z téže městské části.

Společnost CR-City, zahrnující České dráhy a Penta mezi své partnery, podala žádost o úpravu územního plánu, ke které se připojí i magistrát prostřednictvím Institutu plánování a rozvoje (IPR). O konečném rozhodnutí o změně územního plánu rozhodnou zastupitelé hlavního města. Místostarosta Jan Recman (ODS) zdůraznil, že i když Praha 2 není hlavním žadatelem, bude mít možnost předkládat své připomínky.

Jaké by byly podmínky

Podmínky stanovené radnicí Prahy 2 zahrnují požadavek na uspořádání anonymní mezinárodní urbanistické soutěže, zajištění propustnosti území mezi Prahou 1 a 2, ochranu památkových hodnot a vybudování škol a školek. Opoziční zastupitel Radka Zykan z Pirátů označil návrh za problematický a zdůraznil důležitost konzultace s právními odborníky.

Záměr výstavby podpořil opoziční zastupitel Jan Mach z Prahy 2 Sobě, ale upozornil na důležitost silné pozice Prahy 2 v jednáních o změně územního plánu. Přesná podoba projektu zatím není stanovena, ale plánuje se vyhlášení soutěží na urbanistickou koncepci a design jednotlivých staveb. Společnost Penta v současnosti realizuje stavbu domů kolem Masarykova nádraží a plánuje výstavbu platformy nad kolejištěm, která umožní pěší přechod z Florence do Hybernské ulice a na hlavní nádraží.

Předchozí

Vyšší daň z nemovitosti od roku 2025 nepotěší podnikatele z Jičína

Inovace a příležitosti v realitách

Další