Největším luxusem je zdraví

|

Multi-klinika nabízí komplexní péči pod jednou střechou

Říká to Anna Gruberová, CEO společnosti Multi-klinika, která sdružuje deset klinik z různých lékařských oborů s týmy špičkových specialistů a pečuje zhruba o 60 tisíc klientů. Multi-klinika poskytuje individuální a profesionální přístup, ale zároveň rozvíjí oblasti medicíny a podporuje úroveň vzdělávání českých lékařů. V čem vidí potenciál soukromého zdravotnictví a jaké jsou plány na další rozvoj Multi-kliniky? Nejen o tom jsme si povídali s Annou Gruberovou v našem rozhovoru.

Text: Jana Chuchvalcová

Foto: Ondřej Pýcha

Vystudovala jste finance a marketing, pak jste pracovala poměrně dlouho v automobilovém sektoru. Co vás přivedlo ke zdravotnictví?

Práce v autoprůmyslu mi dala opravdu hodně. Prošla jsem v Porsche Holdingu spoustou oddělení a naučila se tam nejen finance nebo HR, marketing, pojišťovnictví, ale i controlling a strukturu řízení IT. Získala jsem také znalosti a dovednosti z oblasti řízení velkých firem. Po čase jsem však chtěla změnu. Přemýšlela jsem právě o prémiovém zdravotnictví, ale neviděla jsem žádné příležitosti. V mezičase jsem pracovala pár let v oblasti investic do malých a středních podniků v segmentu  premium a luxury – a v této skupině už zdravotnictví bylo. Stále jsem ale dostávala nabídky zejména v prémiovém segmentu. Přitom podle mne je největším luxusem právě zdraví, ne luxusní auto a drahé hodinky.

Pak jsem navštívila jednu z našich klinik a byla jsem překvapena, jak skvělou péči zde poskytují, navíc v tak pěkných prostorech, přitom v rámci smluv se zdravotními pojišťovnami. Právě hledali někoho do vedení společnosti. Nakonec jsme se domluvili a ještě před covidem, v říjnu 2019 jsem přijala nabídku.

Jak jste období covidu zvládli? A pozorujete na vašich klientech nějaké dopady i v současnosti?

Během covidu, kdy měli skoro všichni zavřeno a zdravotnictví fungovalo většinou na dálku, jsme nezavřeli ani na jeden jediný den. Toto období nás naopak významně posunulo dopředu, získali jsme velké množství nových klientů. Mnoho lidí změnilo lékaře a zůstali s námi. Mimořádný přístup, vysoké nasazení a profesionalita personálu výrazně přispěly nejen k posílení vztahů s naší stávající klientelou, ale i její výrazné rozšíření. Dnes tak pečujeme již o 60 tisíc klientů.

A následky covidu a covidový syndrom samozřejmě řešíme dodnes. Během těch dvou let se mnoha lidem změnily životní podmínky, zaměstnání. Byly to roky velkého stresu jak pro ně samotné, tak i pro jejich nejbližší včetně dětí. Vidíme to téměř ve všech oborech, hlavně v ORL, alergologii nebo psychologii a psychiatrii.

Jak dlouho je Multi-klinika na trhu a co všechno dnes nabízí?

První kliniky začaly působit v letech 2016 a 2017. Síť se postupně rozrůstala, přibývaly další kliniky i další obory. Následně se síť klinik začala prezentovat pod jedním názvem Muti-klinika, můžeme tak ve skupině využít synergie mezi jednotlivými obory. Konsolidace proběhla asi před rokem a půl. Uskutečnili jsme ji také proto, že jsme chtěli vystupovat jednotně vůči klientům a nabídnout jim i nějaké prémiové služby.

Dnes tak nabízíme i prémiové členství zaměřené na péči v oblasti servisu – prémiovou péči z pohledu zdravotnictví zajišťujeme samozřejmě všem na všech našich klinikách. V rámci tohoto nadstandardního servisu má klient svého vlastního koordinátora, který se o něj stará a zajišťuje mu jak termíny pro návštěvy u lékaře, tak jejich časovou návaznost, nebo přednostní termíny.

Dalším benefitem je komplexní péče, kterou nabízíme. Naši lékaři se dobře znají navzájem, dokážou si informace předat, takže klient nemusí stále vše vysvětlovat od začátku. Funguje zde dobrá multioborová spolupráce jednotlivých pracovišť.

Navíc naši vedoucí lékaři jsou skutečnými špičkami ve svých specializacích a i ostatní lékaři mají za sebou bohatou praxi a vzdělání, často i ze zahraničních škol a pracovišť či nemocnic. Vedoucí lékaři ordinují každý den a jsou k dispozici pacientům, není to tak, že by ordinovali jen pár hodin týdně, abychom se mohli zaštítit jejich jménem. Máme tak kvalitní odborníky, že za nimi chtějí přijít i další a učit se od nich. Nemáme tedy žádný problém rozšiřovat týmy o další kvalitní lékaře.

Důvodem je také fakt, že máme skvělé lékaře, kvalitní zázemí a u většiny klinik akreditaci Ministerstva zdravotnictví ČR. Na těchto pracovištích probíhá výcvik lékařů před atestací.

recepce klinika 2021

Kdo patří k vašim typickým klientům?

Typicky se staráme o celé rodiny našich klientů. Obvykle totiž přijde na některou z našich klinik nejdříve klient sám, ale postupně přivede všechny členy své rodiny včetně dětí. Například na dermatologii, ORL, stomatologii nebo alergoimunologii totiž pečujeme rovněž o dětské pacienty.

Pro rodiny je mimořádně zajímavý náš přístup, který není postaven jen na pár špičkových lékařích, ale na velkém a zkušeném týmu. Například naše komplexní stomatologie jim nabízí v rámci jednoho pracoviště vše, od praktického zubního lékařství, přes dentální hygienu či estetickou stomatologii, až po parodontologii, ortodoncii, stomatochirurgii, implantologii a další. Nebo když u nás jdete na dermatovenerologii, najdete tam tým odborníků, kteří se specializují na různé oblasti, jako jsou dětská dermatologie, korektivní dermatologie,  lymfologie,  dermatoonkologie, centrum biologické léčby a podobně. Tím pádem pod jednou střechou dostanete také kompletní péči.

Vaší velkou výhodou je určitě i fakt, že vaše kliniky mají smlouvy se všemi zdravotními pojišťovnami. To u soukromé zdravotní péče nebývá obvyklé. Jak je náročné tyto smlouvy zajistit?

Smluvní partnerství našich klinik je vlastně potvrzením kvality naší zdravotní péče, protože zdravotní pojišťovna neuzavře smlouvu s každým zařízením. Odbornost našich klinik je na té nejvyšší úrovni.

Na naší dermatologické klinice máme dokonce centrum biologické léčby, což je vrchol moderní medicíny. Biologická léčba dokáže působit velmi účinně a s minimem vedlejších účinků. Na takovou péči dosáhne jen málo soukromých klinik, většinou nabízí tuto léčbu pouze nemocnice. Naši dermatologickou kliniku vede profesorka Hercogová, která patří k těm nejlepším lékařům v oboru. Soustředíme se opravdu jen na tu nejkvalitnější zdravotní péči.

Jaké jsou vaše další plány v čele Multi-kliniky? Budete přidávat další kliniky a obory?

Ano, budeme přidávat jak nové obory, tak rozšiřovat stávající kliniky z pohledu jejich kapacity, například u psychiatrie nebo stomatologie. Plánujeme přidat endoskopické centrum v gastroenterologii a plicním lékařství. Vše, co lze dělat v ambulantní péči, nás zajímá. A také se rozhlížíme po akvizicích a hledáme nové příležitosti.

Jak vidíte budoucnost zdravotnictví? Bude úspěšný právě komplexní přístup, jaký nabízíte a který ve státním zdravotnictví nenajdete?

Podle mého názoru určitě ano, protože klienti to oceňují a jsou připraveni si připlatit za nadstandardní klientský servis.

A budoucnost Multi-kliniky?

S tím, jak budou přibývat obory, lékaři i zaměstnanci, budou přibývat i klienti. Takže věřím, že za pár let nebudeme mít 60 tisíc klientů, ale třeba již 120 tisíc. A s dalšími obory bude péče ještě komplexnější než dnes.

Návrh bez názvu (4)

Musí být náročné řídit takovou rozsáhlou síť pracovišť. Co je na tom nejtěžší?

Každá klinika svého vedoucího lékaře a vrchní sestru, případně i provozního manažera. Kliniky navzájem dobře spolupracují, takže je důležité využívat synergií a kvalitně zastřešovat celek – strategie, nastavování procesů, kalkulace a podobně. Přes všechna specifika různých oborů, tedy i zdravotnictví, jde ale vždy o zásady správného managementu, principy jsou všude stejné – firma musí prosperovat a zajišťovat kvalitní služby. Dobrému řízení pomáhá i to, že neplánujeme expanzi mimo region Prahy a Středočeského kraje.

Každý obor vyžaduje trochu jinou komunikaci, jiná je s lékaři a zdravotnickým personálem, jiná s lidmi z autoprůmyslu. Ale zásady pro úspěšné řízení jsou všude stejné, stejně jako komunikace s klienty. Musíte mít správnou kalkulaci, dobře nastavené vnitřní procesy, aby vše fungovalo, a komunikaci s klienty, aby přišli právě k vám. I v komunikaci však stavíme na první místo odbornost našich lékařů.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Líbí se mi, že práce ve zdravotnictví má vyšší smysl. Pro rodiny našich klientů je zdraví důležité a my jim zdravotní problémy pomáháme vyřešit. Dříve se na mne obraceli lidé z blízkého okolí, že potřebují sehnat auto, což je materiální záležitost, ale teď se na mne obracejí kvůli zdraví – a jsem ráda, že jim mohu v tomto ohledu pomoci.

Řada lidí řeší své zdravotní problémy i několik let – a my jim pak dokážeme právě díky naší komplexní péči pomoci někdy i v krátké době. To mi přináší opravdu  radost. Navíc, pokud je třeba, mají naši lékaři dobré vztahy i s jinými pracovišti mimo Multi-kliniku, kam pacienta doporučí.

***

Multi-klinika a její hodnoty

* Multi-klinika nabízí tyto odbornosti: stomatologie, dermatovenerologie, psychiatrie, klinická psychologie, alergologie a klinická imunologie, ORL a praktické lékařství. 

* Kliniky vedou lékaři, kteří jsou skutečnými špičkami v oboru.

* Klade důraz na vzdělávání, vědeckou činnost a přínos české medicíně.

* Věnuje se osvětě prevence zdraví prostřednictvím spolupráce s médii a tvorby vlastních publikací.

* Spolupracuje s širokým spektrem klinik pro celkový pohled na zdraví pacienta.

* Působí v moderním a příjemném prostředí renomovaných klinik.

* Vždy se snaží o maximální časovou flexibilitu a objednání na čas.

* Skutečný komfort pacientů je to nejdůležitější.

Předchozí

Tvoříme lokality pro život

Velké změny v oboru měření energií

Další