Nová mikročtvrť nabídne město krátkých vzdáleností a metropolitní park Maniny
Společnost J&T Real Estate postaví na čtyřhektarovém území na Rohanském ostrově v pražském Karlíně novou čtvrť zhruba za 15 miliard korun. Na Novém Rohanu vznikne přes tisíc bytů s obchody a službami a v těsném sousedství projektu také nová základní škola a velký park Maniny.
Text: Jana Chuchvalcová
Foto: Archiv J&T Real Estate
„V Karlíně jsme doma. Nejdříve jsme zde vybudovali administrativní budovy, nyní přibude i velký rezidenční projekt,“ říká Dušan Palcr, předseda představenstva JTRE, a dodává: „Je skvělé dívat se z okna kanceláře na nové rezidenční bydlení.“
Nový Rohan vyroste postupně v příštích deseti až dvanácti letech na území od Libeňkého mostu směrem k centru města v pěti etapách. Půjde o multifunkční projekt, který nabídne více než tisícovku bytů, obchody i kanceláře včetně základní školy. Podoba všech domů Nového Rohanu vzešla z architektonické soutěže, v níž developer vybral kromě studií KAAMA a UNIT také návrhy ateliérů LOXIA a Under construction a mezinárodně uznávaného slovinského studia Bevk Perović arhitekti.
Vincent, Prokop a Barbora
První etapa Nového Rohanu, která je od června v prodeji, zahrnuje dohromady 258 bytů v dispozicích 1+kk až 4+kk. Výstavba začne v příštím roce směrem od Libeňského mostu, na rohu ulic Voctářova a Štorchova. Bytové domy Vincent a Prokop navrhl ateliér KAAMA, třetí věž Barbora je dílem architektů studia UNIT. Celkové investiční náklady první etapy, která by měla být dokončena koncem roku 2027, včetně pozemků přesáhnou tři a půl miliardy korun.
Ceny bytů z první etapy se pohybují v rozmezí od 165 tisíc do 200 tisíc korun za metr čtvereční včetně DPH v závislosti na jejich dispozici. V průměru dosahují 180 tisíc korun za čtvereční metr. „Cenová hladina je mírně nad průměrem pražského trhu, přesto jsme už v jarním předprodeji registrovali velký počet zájemců o bydlení na Novém Rohanu,“ uvádí člen představenstva JTRE Jiří Ochetz.
Bytové domy první etapy – Vincent, Prokop a Barbora nesou jména patronů významných tuzemských zvonů. Jde o připomínku pohnutých okamžiků v historii Rohanského ostrova. Za druhé světové války se zde totiž shromažďovaly zvony zabavené nacisty v českých a moravských zvonicích a odtud pak odplouvaly do Hamburku, aby byly v německých továrnách přetaveny ve zbraně.
Lokalita v centru Prahy a zároveň u Vltavy
Mezi klienty je nyní zvýšený zájem o větší byty s dispozicemi 3+kk a 4+kk. „Velké byty tvoří zhruba 60 procent první etapy. Někteří klienti mají dokonce zájem o spojení dvou bytových jednotek, v čemž jsme připraveni jim vyhovět,“ dodává Jiří Ochetz.
Velkou předností Nového Rohanu je lokalita v centru Prahy a zároveň u Vltavy, vedle cyklostezky a chystaného 56hektarového metropolitního parku Maniny. Město postaví přímo na Rohanském ostrově také základní školu, na kterou developeři v území přispívají celkem 650 miliony korun.
Město krátkých vzdáleností
Bydlení na Novém Rohanu je atraktivní nejen lokalitou a výbornou dopravní dostupností, ale i díky promyšlenému urbanismu. Domy jsou navržené tak, aby byl ze všech bytů výhled do zeleně, na Vltavu nebo dokonce na Pražský hrad.
„Naše architektonické a urbanistické řešení klade důraz především na prostupnost a integraci s okolní zelení. Cílem je vytvořit moderní živou čtvrť propojující bydlení, práci, obchody, služby a spoustu možností pro volný čas. Dojde tak k ideálnímu skloubení pracovního a osobního života,“ popisuje Jana Mastíková, hlavní architektka studia LOXIA, které je koordinátorem celého území Nového Rohanu.
Projekt vzniká podle urbanistického konceptu moderního města krátkých vzdáleností, kde se vše potřebné k životu nachází v docházkové vzdálenosti, maximálně 15 minut od domu. To se týká i občanské vybavenosti včetně školy, školky či lékařské péče. Město krátkých vzdáleností klade také důraz na kvalitu veřejného prostoru, který nabídne přidanou hodnotu v podobě druhé vrstvy pro pohyb mezi domy včetně nových zákoutí pro odpočinek a také umožní volný průchod vnitrobloky se zahradami až k cyklostezce, řece a městskému parku Maniny. Architekti také počítali s různými povrchy ulic podle jejich funkce nebo pracovali s dešťovou vodou. Bude zde i velké množství zeleně.