Poslouchat očima

|

Aneb krátký exkurz do unikátního poslechového studia

Unikátní obchod a showroom s prémiovou audio a video technikou nejvýznamnějších světových značek, VOIX, získal nedávno zcela nový kabát. Výsledkem je nejen lepší zvuk předváděných produktů, ale i jejich prezentace v novém, lépe vyhovujícím prostředí, které ocení nejen architekti, ale i jejich klienti.

Voix 4277 Edit

Showroom VOIX se za necelých pět let od svého vzniku etabloval nejen jako obchod s elektronikou, ale zejména jako místo, kde architekti a jejich klienti najdou řešení svých představ o dokonalém zvuku a vynikajícím obrazu v různých cenových hladinách.

„Původní stav showroomu nás velmi limitoval zejména v oblasti elektroinstalace a jejího dimenzování v rámci prostoru,” říká obchodní ředitel společnosti Jan Hanuš. „Interiér zároveň nesl výrazné známky opotřebení, kterých si zákazník možná na první pohled nevšiml, ale my jsme cítili, že je nejvyšší čas posunout náš způsob prezentace audiovizuálních řešení o krok dále,” uvedl.

Voix 4292 Edit

Prostor, který komunikuje se zákazníky

VOIX proto oslovil architektonický ateliér Modest Artificials (Studio MA). Představa o podobě a uspořádání prostoru byla z pohledu klienta poměrně jasná, nicméně až díky architektům se jí povedlo zrealizovat do stávající podoby, která odpovídá nejen kvalitě předváděných technologií a špičkovému designu jednotlivých produktů, ale dokáže skvěle komunikovat se zákazníky – potažmo s architekty a jejich klienty. „Architekti jsou pro nás velmi důležití, protože ze své podstaty reprezentují symbiózu očekávání z pohledu kvality zvuku a obrazu a zároveň i z hlediska designového řešení,“ vysvětluje Jan Hanuš. „Na jejich doporučení zákazník často slyší, a proto je nezbytné naše produkty představit v odpovídajícím prostředí,“ doplnil.

Studio MA velmi rychle akceptovalo představy VOIX a hned z prvních návrhů tak podle Hanuše vykrystalizovala stávající podoba, která se v čase ladila tak, aby splňovala specifické potřeby.

„Hlavní důraz jsme kladli na funkčnost celého prostoru a jeho flexibilitu, zejména pak na vytvoření nových úložných prostor. Těch v novém prostoru vzniklo opravdu hodně, ale zároveň jsou skryté tak, aby zákazníka nerušily,” vysvětlil ředitel. Kromě toho pomohlo Studio MA zakomponovat do prostoru obchodu také požadavky na elektroinstalaci, akustiku, skladování zboží a další důležité aspekty.

Hlavním cílem bylo umožnit zákazníkům seznámit se s nejširší nabídkou VOIX na jednom místě. Díky rekonstrukci mohou členové týmu firmy odprezentovat na jednom místě různé varianty audiovizuální techniky pro rezidenční i komerční objekty, od kompaktních reproduktorů na cesty přes moderní ozvučení k televizi až po ozvučení větších komerčních prostor.

Střídmé barvy i materiál

Architekti zvolili střídmé barevné i materiálové řešení, kde nejlépe vynikne design prémiových značek, mnohokrát oceněný v prestižních designových soutěžích. Nechybí poslechové místnosti či kinosál, které poskytují zážitek blížící se, či dokonce svými vlastnostmi předbíhající ty „opravdové“, vše v moderním provedení, jež audiovizuální zážitek neruší, ale umocňuje.

Nový showroom byl z pohledu technického zařízení i výzvou pro samotný VOIX. Firma, která, mj. dodává audio a cinema řešení na míru pro nejnáročnější zákazníky, byla v tomto případě sama sobě klientem. „Museli jsme volit taková řešení, abychom dokázali odprezentovat opravdu co nejširší škálu nabízených produktů i systémových řešení,“ vysvětluje Hanuš.

I z tohoto důvodu kladli autoři velký důraz na možnost představení prémiových televizí různých uhlopříček, které jsou dneska pro zákazníky téměř nezbytností. Ve VOIX si může klient vybrat a vyzkoušet různé typy nejkvalitnějších televizí ve spojení s dokonalým zvukem v prostředí, jehož akustické dokonalosti se lze díky spojení architektů a odborníků z firmy dosáhnout i v dalších zákaznických realizacích.

Spojení designových prostor s ikonickými produkty nejlepších světových značek nejen, že umožňuje dokonale předvést vlastnosti audio a cinema techniky, ale nabízí i zážitek z prostoru. Studio je simulací designových interiérů, kde technika a prostředí maximálně harmonizují.

„Máme za sebou velké množství realizací, a tak už vzájemně dobře chápeme potřeby druhé strany a vždy se snažíme najít cestu k co nejlepšímu výsledku pro koncového uživatele. Tím jsme v tomto případě my, ale ve většině ostatních případů je to náš společný klient, kterému jsme pokaždé připraveni naslouchat a najít pro něj nejlepší možné řešení,” uzavřel Hanuš.

Výsledkem společného úsilí architektů a odborníků z VOIX je esteticky i funkčně dokonalý prostor, svého druhu „koncertní i kinosál v jednom“, který na sto procent naplňuje skutečný význam slova „showroom“.

VOIX

Unikátní obchod a showroom v Dušní ulici na Praze 1 na ploše téměř 600 m2, který nabízí prémiovou audio a cinema techniku nejvýznamnějších světových značek jako je Bang & Olufsen, Sonos, Devialet, KEF, Bowers & Wilkins, Sony, Loewe, Dynaudio nebo Samsung, dále šest akusticky upravených poslechových místnosti a mnoho dalšího. Specialisté VOIXu také navrhují a zajišťují komplexní instalace audio a video techniky nejen pro byty či domy, ale i komerčních prostorů jako jsou restaurace, kavárny, bary nebo galerie.

Předchozí

Praha vystaví nové centrum pro kulturní a tvůrčí aktivity

Vila Tugendhat nabízí další skvělou výstavu

Další