Rekonstrukce nádraží v Pardubicích pokračuje

|

Na řadu přichází rekonstrukce odbavovací haly

Správa železnic podepsala smlouvu se zhotovitelem rekonstrukce zbývající části nádražní budovy na pardubickém hlavním nádraží. Obnovu odbavovací haly spolu s východním a západním křídlem objektu provedou společnosti Chládek a Tintěra, Pardubice a Eurovia. Práce na památkově chráněné stavbě budou zahrnovat renovaci stavebních konstrukcí, střechy, fasády i celého interiéru. Tomu se vrátí původní podoba, avšak s ohledem na současné požadavky. K předání staveniště dojde v dubnu, kdy začnou i první práce. Hotovo bude na konci roku 2026.

Pardubice Vizualizace Ke Stažení 2

Budova pardubického nádraží začala sloužit veřejnosti v roce 1958, památkáři ji považují za nejkvalitnější funkcionalistické nádraží s hotelem v poválečném Československu. Správa železnic už dokončila první etapu rekonstrukce, která se týkala zejména výškové budovy, nyní přijdou na řadu zbývající části rozlehlého objektu.

Druhá etapa prací zahrnuje rekonstrukci nádražní haly, východního provozního křídla a západního křídla s bytovým domem. V odbavovací hale se po dokončení stavby zlepší služby pro cestující, a to především díky zvýšení počtu obchodních jednotek a úpravě veřejných toalet.

Východní křídlo bude sloužit pro zajiš­tění provozu dráhy. Stavbaři provedou dispozič­ní úpravy v zázemí za­městnanců a rozšíří kancelářské prostory. Bezbariérový přístup zajistí výtah. Komerční prostory s ordinacemi a lé­kárnou se budou nacházet v přízemí a v 1. patře. Počítá se i s kompletní rekonstrukcí bytové části.

Během prvního roku prací dojde k rekonstrukci východního křídla a poloviny haly, v dalším roce se bude pracovat na západním křídle a druhé části haly. Jako poslední přijde na řadu bytový dům. V průběhu stavby budou cestujícím k dispozici náhradní prostory s potřebným zázemím.

Předchozí

Karlovarská Vila Preciosa se stala kulturní památkou

Česko má nejvíc průmyslových ploch na obyvatele v CEE

Další