Kvalita služeb je pro nás klíčová

|

Nemovitosti v České republice zažívají v posledních letech obrovský boom. Počty transakcí a objemy financí se raketově zvyšují, stejně tak i požadavky na makléře a kvalitu jejich služeb. Požádali jsme proto dva vrcholové manažery společnosti RE/MAX – Jana Hrubého, generálního ředitele RE/MAX, a Ctibora Machalu, ředitele RX Akademie – o pohled na současný realitní trh a podmínky pro práci makléřů.

Text: Redakce

Foto: Archiv RE/MAX, Daniel Hromada

Jak hodnotíte předchozí rok ve světě realitního trhu?

Jan Hrubý: Navzdory trvající pandemii koronaviru pokračoval realitní trh ve strmém růstu. Poptávka po nemovitostech, ať už ve formě vlastnického bydlení, anebo pronájmech rostla rekordním tempem. Předmětem extrémního zájmu byly nejen o novostavby, ale i starší byty, a to v rámci celé České republiky.

Čím si tento trend vysvětlujete?

Jan Hrubý: Důvodů je několik. Jedním z nich byla snadná dostupnost levných hypoték, které zájemci využívali k nákupu nemovitostí, a druhým pak rychlé zhodnocování domů a bytů, protože slouží jako dlouhodobá investice poskytující lepší zhodnocení peněz než ostatní produkty na finančním trhu. Velká poptávka a nedostatečná výstavba nových bytů bohužel vede také k dramatickému růstu cen nových i starších nemovitostí.

Jak se tomuto trendu přizpůsobuje vaše realitní kancelář?

Jan Hrubý: RE/MAX má obrovskou výhodu v propracovaném know-how, široké síti poboček a vysoké kvalitě makléřů. Trh se u nás proměňuje dlouhodobě a stává se také komplikovanějším. Role realitní kanceláře se proto změnila z pouhého prostředníka na poradce a partnera prodávajících.

Prodej nemovitostí je složitý proces, který obsahuje mnoho aspektů, což si prodávající často neuvědomuje. Naši franšízanti a makléři mají dlouhodobé zkušenosti a odborné vzdělání, které garantují hladký a bezpečný průběh celé transakce. Loni se nám tak podařilo uspokojit bezmála 13 tisíc klientů.

Koncept značky RE/MAX je postaven na budování sítě franšízantů. Jak se vám dařilo v budování sítě v minulém roce?

Jan Hrubý: V Česku roste počet lidí, kteří se chtějí stát realitním makléřem. Může za to zejména koronavirová pandemie a rostoucí atraktivita tohoto oboru. V prodeji franšízových licencí značka RE/MAX v Česku stále posiluje a dlouhodobě potvrzuje pozici nejsilnější realitní franšízové značky, což nám potvrdilo i velmi cenné ocenění „Franšíza roku“, které se nám podařilo loni získat.

Absolutně jsme v loňském roce naši síť rozšířili o 10 nových kanceláří, a v České republice jich tak provozujeme již 160. Na trhu však nadále vidíme velký potenciál, a proto je naším primárním cílem další růst distribuce. Aktivity, které vyvíjíme, by měly vést k tomu, že na konci roku budeme mít v Česku 200 kanceláří s logem horkovzdušného balónu.

Je obtížné stát se realitním makléřem?

Ctibor Machala: Novela zákona o realitním zprostředkování zpřísnila podmínky pro vstup do oboru a jasně stanovuje, kdo se může stát realitním makléřem. Buď máte odpovídající vzdělání a praxi, nebo musíte složit makléřskou zkoušku.

Přípravu a následnou zkoušku můžete absolvovat v RX Akademii, která také nabízí další vzdělávání pro zájemce z oblasti realitního trhu. Školitelé se rekrutují s předních odborníků na danou problematiku jako například právo, stavitelství, obchod, marketing či digitální technologie. Počet makléřů po účinnosti zákona poklesl z odhadovaných 15 tisíc na současných devět tisíc.

Více v tištěném vydání E&B, magazínu pro Estate & Business, které si můžete předplatit zde E&B – Předplatné A 11.

Předchozí

Chytrá, propojitelná, udržitelná

Čtyři zásady nemovitostního investora v roce 2022

Další