Nejsem sběratel značek

|

Říká o sobě Milan Začal, přestože jeho společnost PleinAir zastupuje několik předních evropských výrobců designového venkovního nábytku. V rozhovoru vysvětluje důvody, proč se právě pro venkovní nábytek rozhodl. Mluví také o svých dosavadních úspěších i dalších plánech, ve kterých hraje roli mimo jiné i edukace veřejnosti.

Text: Jana Chuchvalcová

Foto: Archiv PleinAir

Vaše firma vznikla teprve před půl rokem. Proč jste se rozhodli právě nyní a právě pro designový venkovní nábytek?

Trochu to upřesním. Technicky jsem firmu založil v prosinci 2021, šlo však jen o nenaplněnou schránku. Sice s velkou ambicí, ale zároveň s nekonečným zástupem věcí, které nebyly vyřešené. Všechno se teprve rodilo, v hlavě, na papíře – a teprve postupně se vše fyzicky zhmotňovalo. Byla to dlouhá cesta od myšlenky k realizaci.

Již tehdy jsem však už věděl, že obor je ten správný. Proběhly první rešerše výrobců venkovního nábytku, desítky telefonátů, e-mailů a návštěv dodavatelů po celé Evropě, konzultace s rodinou, přáteli i známými z byznysu. Vzniklo mnoho nápadů a partnerství, bez nichž by firma dnes v takové podobě neexistovala. Zpět k tomu půl roku působení na trhu – prakticky první objednávka proběhla v březnu, takže mohu říci, že firma realizuje zakázky půl roku.

Zastupujete přední evropské výrobce designového venkovního nábytku. Podle čeho jste vybírali?

V současnosti zastupuji více než 15 značek. To je sice hodně, ale má to své důvody. Nejsem sběratel značek. Rozhodl jsem se, že se budu věnovat pouze venkovnímu nábytku, protože dodavatelů interiérů je tu hodně, téměř „na každém rohu“. Český trh je v oblasti interiérů vyspělý. Zato je tu pramálo firem, které by se věnovaly pouze řešení venkovního prostoru, spočítáte je na prstech jedné ruky. A těch pár firem se až příliš orientuje na konkrétní řešení či klientelu – soukromé rezidence, anebo kancelářské prostory, nebo segment HoReCa. To jsem chtěl změnit.

Milan Začal, zakladatel a majitel společnosti PleinAir, která zastupuje přední evropské výrobce designového venkovního nábytku

Jde o to, že pro každý typ venkovního prostoru je třeba jiný typ nábytku, a žádný výrobce nemá tak široký sortiment, aby ho bylo možné použít všude. To byl důvod, proč zastupuji více značek. Na českém trhu nebyla až doposud firma která, by se specializovala na venkovní a zahradní nábytek jako celek. Myslím tím opravdovou specializaci.

Dnes není projekt, zakázka či přání klienta a architekta, které bychom nedokázali splnit – a to díky pečlivému výběru značek a výrobců, a řekl bych až kurátorskému výběru konkrétních produktů. Jednoduše vždy v sortimentu najdu ten správný produkt pro konkrétní místo.

Jak se vám daří po půlročním působení a co považujete za dosavadní největší úspěch? O co mají vaši zákazníci největší zájem?

Skvělé je, že se nám daří úspěšně oslovovat architekty a jejich zpětná vazba nám potvrzuje, že naše cesta je správná. Nejen architekti, ale celý trh a klientela jsou dnes na outdoor připraveni a uvědomují si, že „užít“ si život venku je obrovský benefit a příležitost – a zároveň i lidská potřeba. Přitom je jedno, zda jste v práci, anebo doma.

Architekti vědí, že je třeba řešit venkovní prostor, a oceňují naši specializaci a komplexnost, jakou nabízíme. A přestože jsme na trhu krátce, po půlroční aktivní akvizici a představování se trhu, se zapojujeme do velmi zajímavých projektů, které se třeba teprve chystají a jsou pouze na papíře anebo zatím ve výstavbě.

Více o novinkách a plánech společnosti PleinAir si přečtete v novém čísle, které si můžete objednat na E&B – Předplatné A 11 (mojecasopisy.cz).

Předchozí

Vybíráme to nejzajímavější z nového čísla E&B

Film a architektura

Další