Jedinečný projekt s nadčasovým designem a unikátním konceptem
Rezidence The Julius Prague se veřejnosti otevřela letos v květnu a pro rodinu Julius Meinl představuje první krok do sektoru cestovního ruchu. To vše pod dohledem šesté generace Julius Meinl. Společnost vytvořila zážitkový koncept pro prodloužené pobyty. The Julius začal svou existenci v Praze, kde vytvořil a nabízí pocit domova pro moderní světové cestovatele. Zeptali jsme se Zdeňka Kovaříka, Head of Hospitality Julius Meinl Living, na to, jak se pražskému projektu daří a jaké jsou další plány společnosti.
Text: Jana Chuchvalcová
Foto: The Julius Prague
Otevřeli jste letos v květnu, jak se vám dařilo během letní sezony? Kdo patří k vaší typické klientele?
Návštěvníci a turisté k nám přijíždějí prakticky z celé Evropy, nemalá část z nich pak přijede autem, protože rezidence The Julius poskytuje vlastní parkování. Máme také velké množství turistů ze Spojených arabských emirátů a Saúdské Arábie. Turisté z Asie tvoří zatím jen minimální část portfolia.
Náběh rezervací po otevření rezidence byl pozvolný, ale v červenci a srpnu jsme už jeli na plné obrátky.
The Julius nabízí flexibilitu apartmánového bydlení a zároveň pohostinnost prvotřídního hotelu. Co vše to obnáší? A plánujete přidávat nějaké další služby?
Naše apartmány jsou vhodné pro víkendový pobyt, stejně jako pro dlouhodobé bydlení. Jsou plně vybavené včetně kuchyní s výjimečným obsahem: skleničky Zafferano, nádobí Villeroy & Boch a spotřebiče Miele a Smeg. Náš designér Mattheo Thun z milánského studia MTP dbal velmi na funkčnost designu a vysoký standard zvolených materiálů, to vše je podtrženo kvalitním zpracováním. Prakticky poskytujeme pětihvězdičkový servis hotelového typu v rezidenci plné apartmánů.
Pro hosta to znamená, že si kupuje apartmán s plným servisem za cenu hotelového pokoje. Proto používáme motto „Accesible Luxury“. Náš host má dostupnou recepci 24 hodin denně, každodenní house keeping, bohatou bufetovou snídani, denní menu, bar včetně obsluhy do pozdních večerních hodin, jednací místnosti, nadstandardně vybavený gym a parkování v centru města.
I přestože poskytujeme plný servis, naše technologie umožňují hostům mít plně bezkontaktní pobyt. Znamená to online check-in/out, objednávku služeb přes webovou aplikaci včetně provedení platby. Od chvíle vytvoření rezervace, až do vstupu do pokoje a komunikace s personálem – to vše se dá zvládnout přes smartphone.
Proč padla volba na Prahu a je tato volba z dnešního pohledu správná?
Rodina Julius Meinl má dlouhou podnikatelskou historii v České republice. Proto je Praha přirozenou volbou. Málokdo to ví, ale rodina Meinl pochází z Kraslic v Karlovarském kraji.
Navíc, celosvětově je dvacet procent ubytovacích kapacit v apartmánových hotelích. V Praze jsou to jen necelá čtyři procenta a spousta z nich je poskytována pouze přes Airbnb. Proto jsme viděli jako příležitost na trhu otevřít The Julius Prague jako servisovanou rezidenci. Jde o jedinečný projekt v dané destinaci, který opravdu vzbuzuje zájem díky nadčasovému designu a unikátnímu konceptu.
Na jakých dalších projektech jste se už podílel?
Loni rodina Meinl koupila apartmánový hotel v Budapešti, který provozujeme pod názvem Escala Hotel & Suites. Tento hotel jsme prakticky museli znovu otevřít po covidových restrikcích.
V dubnu 2021 jsem otevíral hotel CUBE v Praze a předtím jsem se podílel na restrukturalizaci Orea Hotels. A v zahraničí jsem byl u otevření Radisson Blu ve Splitu a v Dubrovníku v Chorvatsku.
Co hraje nejdůležitější roli při vyhledávání nové nemovitosti nebo projektu? Jak je to s návratností takové investice?
Lokality jsou jen místo na mapě. Ať už jste ale kdekoli, vždy závisí na týmu, který se podaří sestavit. Tým je klíčová složka.
Návratnost investice je vždy pečlivě analyzovaná na základě potenciálu destinace, lokality nemovitosti a podpory místního podnikatelského a politického prostředí. V rámci destinace také sledujeme konkurenční prostředí, abychom zhodnotili kvalitu lokality dané nemovitosti.
Vy sám se podílíte na vyhledávání dalších příležitostí a investic. Kde vidíte další možnosti rozvoje?
Momentálně se soustředíme na hlavní města střední a východní Evropy, kde vidíme potenciál pro rozšířeni našich rezidencí. Cílem je vybudovat a provozovat síť servisovaných rezidencí pod značkou The Julius během následujících pěti až sedmi let. ■
***
Zdeněk Kovařík, Head of Hospitality Julius Meinl Living
V hotelnictví a cestovním ruchu se pohybuje více než 20 let. Má bohaté zkušenosti s vedením operativy a restrukturalizací hotelů, rozvojem nových podnikatelských aktivit, akvizic a strategickým plánováním nových hotelových projektů.
Před nástupem do Julius Meinl Living vedl v posledních více než třech letech pražský hotel Holiday Inn Prague Congress Centre na pozici generálního ředitele. Předchozí manažerské znalosti získal na řídicích pozicích v operativě hotelů Orea Hotels & Resorts, kde také působil jako generální ředitel. Bohaté zkušenosti v budování obchodních a marketingových strategií ve střední a východní Evropě načerpal v Mamaison Hotels & Residences. V Chorvatsku se podílel na otevření hotelů Radisson Blu Hotel Split a Radisson Blu Resort Sun Gardens Dubrovník. Jako obchodní a marketingový ředitel působil v Kempinski Hoteliers v Bulharsku a v Crowne Plaza Hotelu Prague.
***
House of Julius Meinl
House of Julius Meinl je mezinárodní společnost ze segmentu pohostinství. Zastřešuje rodinné podnikatelské a developerské aktivity Julius Meinl Family. Od roku 1862 jejích šest generací podniká, vyrábí a nabízí přední produkty z portfolia nápojů a potravin nejen ve střední Evropě. Do skupiny patří i světoznámé lahůdkářství – gastronomický chrám Julius Meinl am Graben ve Vídni.
V posledních letech Julius Meinl Family rozšiřuje své podnikatelské aktivity do oblasti developmentu. The Julius představuje novou značku konceptu apartmánového bydlení. Je provozován společností Julius Meinl Living, která provozuje dvě rezidence ve střední a východní Evropě.