Developeři začínají zkoušet tzv. cohousing
Sousedé chtějí často více pečovat o společné prostory Princip bydlení postaveného na lepších sousedských vztazích…
Příběh jednoho z největších stadionů na světě
Sokolové mohou navštívit s Open House Praha Velký strahovský stadion U příležitosti XVII. všesokolského sletu…
Výstavba bytů loni mírně klesla
V roce 2023 bylo v Česku dokončeno 38 067 nových bytů, polovina v rodinných domech…
Paralely mezi sklářstvím a sportem
Designérka z Lasvitu použila historickou sklářskou techniku k výrobě trofejí pro letní olympijské hry v…
Kolik má Praha městských bytů a kdo v nich bydlí?
Nová analýza IPR odhaluje aktuální čísla Institut plánovaní a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) dokončil…
Divnosti a jinakosti
Festival Film a architektura letos zaostří na výstřednosti a utopické projekty z celého světa i…
Jak se vám líbí?
Co si budeme nalhávat – oči nakupují a na vzhledu dost často záleží. Marketing o tom ví své. Můžeme být jakkoli rozumní, porovnávat technické parametry, výkonnostní statistiky nebo ekonomické podmínky, nezřídka je ale tím rozhodujícím faktorem, podle kterého se při nakupování rozhodujeme, náš vnitřní pocit, že se nám daná věc zkrátka líbí.
Architektura sampluje příběhy života
Říká o architektuře Břetislav Lukeš, architekt studia Dimenze11. Povídala jsem si s ním nejen o úzké spolupráci s Atlantis Development, ale rovněž o významu veřejného prostoru, který pokládá za důležitější než domy samotné. Hovořili jsme také o současné architektuře. Ta podle jeho slov sampluje vše kolem sebe, sampluje styly, formální prostředky, příběhy.