Lamborghini má nové logo

|

Automobilka Lamborghini poprvé za více než dvacet let představila nové logo, které má symbolizovat její „nový směr zaměřený na udržitelnost a snižování uhlíkové stopy“ (což znamená elektrifikaci). Nové logo se objevuje téměř přesně rok od oznámení prvního plug-in hybridního hyperauta Revuelto.

Nové logo má stejnou kompozici – býka umístěného uprostřed štítu, ale detaily byly zredukovány do siluety, zatímco byl představen širší, tenčí typ písma.

„Nové logo je definováno širším typem písma Lamborghini než jeho předchůdce a barvami, které jsou minimalistické, ale odvážné,“ uvedla společnost.

„Přestylizace je řízena novou strategií, která zahrnuje adaptaci vizuálních projevů značky tak, aby lépe odrážely hodnoty ‚statečné‘, ‚neočekávané‘ a ‚autentické‘ její mise.“ Nové logo, které bude použito na budoucích modelech vozů, bude zobrazeno v klasických barvách zlaté a černé, ale také bude obsahovat jednodušší černobílé schémata.

Hlavní změny býka

Kromě „nové sady ikon“ bude býk používán na digitálních platformách společnosti, poprvé oddělen od svého štítu. „Ikonický býk uprostřed loga prošel hlavní změnou,“ uvedla společnost. „Poprvé bude existovat samostatně na digitálních dotykových bodech společnosti, oddělen od klasického štítu, aby mu poskytl ještě větší význam.“

Součástí rebrandingu byl také vytvořen nový typ písma, který odráží „nezaměnitelné linie a úhly aut“ a bude použit ve veškeré komunikaci.

První změny po dvaceti letech

Nové logo a písmo budou použity na všech oficiálních kanálech společnosti, jak uvedla značka, a jedná se o první rebranding, který společnost podnikla za posledních dvacet let.Podle společnosti je to součástí většího posunu směrem k udržitelnosti a dekarbonizaci, jak je shrnuto v jejím plánu Direzione Cor Tauri.

Tato iniciativa, spuštěná v roce 2021, vymezuje plán na výstavbu prvního zcela elektrifikovaného modelu Lamborghini do „druhé poloviny desetiletí“, přičemž hybridní modely budou vytvořeny během této cesty.

Zjednodušené logo se teď nosí

Podle společnosti lze původní logo vysledovat až k zakladateli Ferrucciu Lamborghinimu, který měl slabost pro koridu. Býk Miura, známý svou agresivitou, se objevuje v logu od založení společnosti v 60. letech. Nové logo se přidává k několika automobilovým společnostem, které v posledních letech přešly k plochému, zjednodušenému logu, včetně Volvo v roce 2021 a Audi v roce 2022.

Předchozí

Cena Inženýrské komory oslaví dvacáté výročí

Konkurence vily Tugendhat stojí hned vedle

Další