Loňský rok přinesl nové trendy – byty pro děti či nákupy bez předem daného účelu využití

|

Pandemie koronaviru, hrozící zpřísnění podmínek pro hypoteční úvěry i obavy z rostoucí inflace v loňském roce způsobily ještě větší zájem o nemovitosti, jejichž ceny dlouhodobě rostou, a to i nad očekávání developerů. Celková nejistota na trhu způsobila ještě větší poptávku po realitách, které představují formu bezpečného uložení finančních prostředků. To se projevuje i v nových trendech zákaznického chování a účelech nákupu, které na svých projektech sleduje Geosan Development, tuzemský developer rezidenčních nemovitostí.

„Čistě na investici jde podle našich interních statistik asi 30 % nemovitostí, přičemž přibývá případů, kdy si investoři kupují více než jeden byt najednou. Ovšem většina našich klientů, kterou z 90 % tvoří Češi, má stále zájem o koupi bytu či pozemku za účelem vlastního bydlení. Stále častěji zákazníci kupují nemovitost pro své dospívající děti, anebo ji pořizují bez předem jasné představy, co s ní po dokončení výstavby udělají. Obojí považujeme za současný trend rezidenčního trhu, na kterém je bytů dlouhodobě nedostatek a jejich hodnota stoupá v čase. Velký zájem registrujeme také u komerčních prostor, které jsou součástí našich nových rezidenčních projektů. Ty se obvykle prodají jako první,“ komentuje Petr Beneš, ředitel společnosti Geosan Development.

Předchozí

Luxusní segment tvoří svébytnou část rezidenčního trhu

Dřevěné podlahy s puncem kvality a stylu

Další