Skupina Accolade vyhlásila soutěž o nejlepší návrh Mural Art, tedy nástěnné malby v průmyslovém parku u brněnského letiště. Accolade tímto projektem pokračuje ve své snaze podpořit mladé talentované umělce, akcentovat roli moderního designu a zároveň zkrášlit prostředí industriálních parků. Vítěz získá odměnu 30 tisíc korun a možnost uskutečnit spolu se známým streetartovým umělcem ChemiSem vlastní návrh a proměnit tak plášť sprinklerovny v umělecké dílo.
Investiční skupina Accolade se rozhodla podpořit studenty z uměleckých škol z brněnského regionu. Vyhlásila proto soutěž o nejlepší návrh Mural Art – nástěnné malby, která ozdobí jednu ze sprinkleroven v průmyslovém areálu u brněnského letiště. Návrhy by měly znázorňovat udržitelnou budoucnost města Brna a hodnoty Accolade. Přihlásit se mohou jednotlivci i skupiny. Vítěz dostane odměnu 30 tisíc korun a bude moci svůj návrh také uskutečnit ve spolupráci se známým streetartovým umělcem ChemiSem (populární je například jeho malba plačícího prezidenta Masaryka nebo Pouť Ježíše Krista pražským metrem), který se soutěže zúčastní jako mentor, konzultant i vedoucí poroty.
Logistické a průmyslové haly jsou ideálním plátnem pro velkoplošné formáty malby a dalších technik. Budova této sprinklerovny je válcového tvaru a bude to určitě zajímavá zkušenost. Jsem zvědav, jak se studenti s návrhy poperou a už teď se těším na samotnou realizaci se studenty,“ dodává k soutěži ChemiS.
Vítězný design se bude realizovat na plochu o velikosti téměř 259 metrů čtverečních. Detailní parametry včetně možnosti se přihlásit do soutěže lze nalézt na webu projektu.
Pro skupinu Accolade to není první projekt v rámci Accolade Industrial Art, kdy se prolíná průmysl s uměním. Tento dlouhodobý projekt už propojil polské výtvarníky a průmyslový park ve městě Bělostok. Malba na jedné z opěrných zdí krášlí park a poukazuje na hodnoty Accolade. Soutěž vyhrála polská malířka Kamila Kurczab s designem Barevná budoucnost pro všechny.
„Jsme rádi, že můžeme do průmyslových parků vnést něco unikátního, jako je umění, a přitom podpořit nadějné talenty. Už v Polsku nás dojalo, kolik kvalitních návrhů se přihlásilo do soutěže a jak těžké bylo vybrat z inspirativních návrhů vítěze. Organizace podobných soutěží je jedno z nejlepších rozhodnutí, které jsme mohli učinit. Velmi se těšíme na výsledek v Brně,“ komentuje soutěž Dana Kryńska, vedoucí marketingu a PR v Accolade.