Na vzhledu záleží

|

Značka PONER vsadila v covidu na byznys módu. A vyplatilo se

Text: Kateřina Doul

Foto: PONER

Souhra náhod, dobré načasování, vášeň pro módu a nepochybně správný tah. I takto by se dal popsat začátek úspěšné kariéry sourozenců Ponerových. Svůj byznys odstartovali na spodním prádle pro striptérky. Vystačili si bez půjček a jejich roční obrat se pohybuje v milionových číslech.

Jakou roli v byznysu hraje móda? Jaké kousky rozhodně nesmí chybět v šatníku byznys ženy a do čeho oblékají svou vybranou klientelu?

Šaty dělají člověka
Na vzhledu záleží. Byznys outfit není jen kus oblečení, ale je neodmyslitelnou součástí jak pracovního pohovoru, tak jednání úspěšné advokátní kanceláře. Bez vhodného formálního outfitu se navíc v dnešní době neobejdete ani během online konferencí. Zatímco jedni se přiklání k uvolněnější podobě – business casual, jiní očekávají vysoce profesionální dress code.
Přestože některým firmám dalo covidové období z ekonomického hlediska zabrat, ateliér PONER vsadil na diverzifikaci, která zdvojnásobila jejich zisky. Ze společenských šatů a večerních rób se přeorientovali na módu pro denní nošení, sportovní a volnočasové oblečení a byznys módu, která dnes tvoří velkou část jejich zakázkové výroby.

Sázka na kvalitu
„Bez dobře padnoucího saka, kostýmových kalhot, nadčasové košile a malých černých se žádný profesionální šatník neobejde. My sázíme na vysokou kvalitu, nadčasovost a detaily, díky kterým nezapadnete v davu. Naše modely jsou charakteristické ručním zdobením v podobě výšivek, krajek, korálků nebo kamínků. V poslední době jednotlivé modely doplňujeme luxusními koženými pásky, které pozvednou i zdánlivě obyčejný outfit,“ doplňuje Nikol Ponerová, zakladatelka módní značky PONER.

Silná identita a prosperující značka
Odlišit se. Být vidět. Vytvořit si pevnou základnu zákazníků. Silnou identitu prosperující značky PONER sourozenci vytvořili během šesti let. K tomu jim pomohl nejen skvělý talent, ale i využití sociálních sítí, na kterých jsou velmi aktivní.
Každodenní komunikace s potenciálními zákazníky a představování nových modelů patří k pravidelné činnosti Nikol. Ostatně prezentace a dobře nastavený marketing v kombinaci s nadstandardním zákaznickým servisem a vysokou kvalitou oblečení a doplňků jsou základními pilíři této poměrně mladé módní značky.
„Naší výhodou může být i skutečnost, že nic neplánujeme. I proto nás pravděpodobně tolik nezaskočila situace spojená s pandemií, a naopak jsme v ní našli příležitost, kam naši značku zase posunout,“ dodává Nikol.

Cesta k módní úspěšné značce
A jak se z čerstvé absolventky v oboru ekonomie a managementu stane součást úspěšné módní značky? „Dobrý nápad, správné načasování, trpělivost, talent, odhodlání a také trochu risk. Kromě dotace na stroj jsme nevyužili jediné půjčky. Na začátku jsme veškerý zisk ze spodního prádla investovali do další výroby. Následně jsme se zaměřili na půjčování společenských šatů, od kterého dnes již pomalu ustupujeme a věnujeme se zejména zakázkové výrobě pro naši velmi vybranou klientelu. Patří k ní jak veřejně známé osobnosti, tak úspěšné advokátky, podnikatelky a další ženy, které se pohybují nejen v byznysu. Pracujeme s širokou škálou velmi kvalitních materiálů. Navíc veškeré modely šijeme na míru každé postavě,“ popisuje vývoj a zaměření značky Nikol.

Předchozí

Projekty na severní Moravě mají největší potenciál

Cesta ke zrodu domu ze skla

Další