Rodinná firma není sprint, ale maraton

|

Veronika Rybnikář Hanáková patří ke čtvrté generaci, která se podílí na řízení a rozvoji české rodinné firmy HANÁK NÁBYTEK, jejíž počátky sahají až do 20. let minulého století. Aktuálně v roli marketingové ředitelky. A není na to sama, pomáhá jí její manžel Lukáš Rybnikář, výkonný ředitel CEO HANÁK FORUM. Zeptali jsme se jich nejen na aktuální projekt redesignu showroomů, ale i na koncept interiérů na míru nebo dodávky zařízení do developerských projektů nájemního bydlení.

Text: Redakce

Foto: Archiv HANÁK NÁBYTEK

Nedávno jste otevřeli redesignovaný dvoupatrový showroom HANÁK FORUM v Čestlicích v Obchodní ulici 265. Povězte nám o něm více, co vše tam zákazníci najdou?

Lukáš: HANÁK FORUM je dceřiná společnost HANÁK NÁBYTEK. Jde o největší interiérové studio o celkové výstavní ploše 6 000 m2. Nachází se zde desítka kompletně vybavených interiérů naším nábytkem a dále jednotlivé výstavní sekce, rozdělené dle sortimentu výrobků.

Nově zabírá celých 600 m2 oddělení interiérových dveří, kde si můžete prohlédnout přes 50 druhů interiérových dveří různého provedení, barev, stylu a materiálů, včetně luxusních dveří v obkladu. To vše na jednom místě. Jsou zde vystaveny také dveře, které jsme realizovali do luxusních hotelových komplexů v Monaku, Londýně nebo Rakousku. Pozornost je věnována i dveřím speciálním, protipožárním a akustickým.

Současně zde máme novou sekci jídelních stolů a židlí nebo galerii realizací s představením výrobního závodu a technologií. V neposlední řadě tady najdete našeho nového partnera, firmu OAKCENT, která vyrábí dřevěné podlahy.

Celý showroom je velmi komplexně pojatý a zákazníci si zde mohou prohlédnout moderní i rustikální kuchyně, obývací pokoje, jídelny, šatny a šatní skříně. A také kompletně vybavené byty s dispozicí od 1+kk, až po 4+kk. Po příchodu klienty vždy přivítá příjemná recepční a poté se mohou poradit s kýmkoli z našich osmi projektantů a designérů, kteří mají dlouholeté zkušenosti s navrhováním kompletních interiérů.

Kolik vašich showroomů již redesignem prošlo nebo do budoucna projde?

Veronika: Celkově již prošly redesignem více než tři čtvrtiny našich showroomů a do budoucna máme v plánu v redesignu pokračovat. Trendy se neustále vyvíjejí a my pravidelně představujeme nové kolekce, ať už z hlediska materiálů a barev, tak z hlediska nového designu, kdy je potřeba jejich prezentace i na jednotlivých showroomech.

Důležité pro nás je, aby každé studio odpovídalo standardům z pohledu výstavních sekcí s nábytkem a dveřmi – a také po stránce kvality služeb pro naše zákazníky. Přijde-li klient do kteréhokoli showroomu v České republice, na Slovensku nebo v zahraniční, musí hned vědět, že se nachází u značky HANÁK, tedy na správném místě. Jsme si velmi dobře vědomi, že první dojem dělá polovinu úspěchu.

Showroom_1024

Kolik showroomů nyní máte? A budete otevírat i nějaké nové? V jakém časovém horizontu?

Veronika: Aktuálně máme ve světě 60 showroomů. V České republice jich je 36, na Slovensku sedm a zbývající jsou v USA a v Evropě. Primárně nám jde o kvalitu, nikoli o kvantitu.

Zahraniční trhy neustále mapujeme a otevíráme nové obchodní příležitosti. Nyní řešíme otevření nového showroomu v Dánsku.

Jak vítají vaši zákazníci koncept interiérů na míru? Přece jen vás znají asi spíše jako výrobce kuchyní. Nebo se to již změnilo?

Lukáš: Na trhu obecně vnímám silně zakořeněné spojení HANÁK kuchyně, což je ale pozitivní skutečnost, protože klienti, kteří přicházejí pro kuchyni, nakonec odcházejí s kompletním interiérem a užívají si možností, které jim nyní značka HANÁK nabízí. Podle interní statistiky prvotních požadavků našich zákazníků za poslední čtyři roky však při sjednání schůzky přichází více než 65 procent klientů s požadavkem realizace celého interiéru.

HANÁK INTERIOR CONCEPT nabízí klientům maximální přidanou hodnotou, kdy na jednom místě vybaví celý svůj domov nábytkem včetně interiérových dveří – to vše od jednoho výrobce, v té nejvyšší kvalitě a jednotných barevných kombinacích. A to nemluvím o bezkonkurenční kvalitě lakování díky nejmodernějším technologiím, zdravotní nezávadnosti nábytku a dalších, u nás samozřejmých benefitech.

Veronika: Souhlasím; určitě v tom pomáhají i developerské projekty, kde již neřešíme pouze kuchyně, ale také interiérové dveře – a v případě nájemního bydlení celé interiéry.

HANÁK INTERIOR CONCEPT nevznikl jen tak. Již na začátku, když moje rodina začala podnikat v oblasti výroby kuchyní, koupelnového nábytku nebo solitérů, tak jsme věděli, že jednou budeme lidem dopřávat kvalitní nábytek do celého interiéru. Šlo o dlouhodobý proces, který jsme dokončili a představili ve správný okamžik.

Dodáváte tedy zařízení do developerských projektů nájemního bydlení. Co stojí za vaším úspěchem v tomto relativně novém segmentu? A můžete zmínit některé úspěšné realizace?

Lukáš: Naši dráhu spolehlivého partnera developerských projektů zaměřených na nájemní bydlení jsme odstartovali projektem Unicity Plzeň. Tam jsme realizovali přes 200 kompletně vybavených bytů naším nábytkem včetně textilií, koberců, dekorací a vnitřního vybavení kuchyní.

Díky nejmodernější velkokapacitní výrobě jsme dnes schopni vyrábět stovky interiérů v krátkém čase. Naše týmy projektantů zpracují výkresové dokumentace a zajistí správnou ergonomii a maximální využití prostoru. Logistický tým pak zajistí logistiku celých interiérů a realizační týmy provedou kompletní montáž veškerého nábytku. Následuje dodávka textilií a dekorací a finální předání hotových interiérů.

Developerovi nebo investorovi tak odpadají veškeré starosti s realizací a celou dobu komunikuje pouze s jedním dodavatelem, což je naprosto skvělé. Samozřejmostí z naší strany je také následný servis v případě potřeby.

Veronika: Na Unicity Plzeň pak navázaly projekty o vyšších desítkách bytů, kompletně vybavených pro nájemní bydlení nebo prodej. Aktuálně dokončovaným projektem na nájemní bydlení je AFI Karlín, kde dodáváme přes 170 kompletně vybavených bytů naším nábytkem. Ve výhledu máme další projekty podobných i větších rozsahů.

Co je podle vás důvodem toho, že vaše firma uspěla v domácí i zahraniční konkurenci?

Lukáš: Vyrábíme krásný a velmi kvalitní nábytek a za celou dobu našeho působení na trhu jsme neudělali ústupek na straně kvality. Zároveň klientům nabízíme realizaci kompletního interiéru od jednoho výrobce, šetříme jim spoustu času a poskytujeme kvalitní klientský servis.

V rámci samotné výroby, kde využíváme bezkonkurenční výrobní technologie, jsme jedničkou na trhu. Fakt, že jdeme správným směrem, potvrzují spokojení zákazníci. Ti mají náš nábytek přes 30 let – a nyní se vracejí se svými dětmi, které si zařizují vlastní bydlení.

A jaké jsou vaše další plány, nejenom v prodejním segmentu, ale i v oblasti výroby? Budete ji rozšiřovat?

Veronika: Aktuálně jsme dokončili rozšíření výrobního závodu o 4 000 m2, takže jeho celková rozloha dnes činí 69 500 m2. Celou výstavbu řídil můj děda, kterému je dnes 81 let a který je velký vizionář v oblasti rozvoje výroby. Můj otec pak je vizionářem v oblasti nejmodernějších technologií výroby nábytku a technologií lakování. Takže děda staví, otec vybavuje technologiemi a babička na vše dohlíží jako ministryně financí. Mamka zase vede logistiku a expedici zakázek.

Investovali jsme nyní rovněž do automatizace a robotizace lakoven a současně postavili novou halu pro výrobu interiérových dveří. Navýšili jsme tím opět naše již tak vysoké kapacity.

HANÁK NÁBYTEK je rodinná firma s dlouhou tradicí, která sahá až do 20. let minulého století. Je výhoda pracovat v rodinné firmě? Není to příliš zavazující i s ohledem na tradici?

Veronika: Takovou otázku dostávám poměrně často – a přestože mám v této oblasti srovnané hodnoty, vždy se nad tím chvíli zamyslím. Když víte, že vaše rodinná historie sahá až do roku 1926, kdy s výrobou nábytku začal už můj praděda, a na kterého pak navázali děda s babičkou, následně můj otec s mamkou a nyní já s manželem, nemůžete si dovolit tento odkaz narušit.

Rodinná firma není sprint, ale maraton, ve kterém – když už se jednou rozhodnete běžet – tak nesmíte polevit. Nesmíte zastavit a hlavně se nesmíte vzdávat, i když to mnohdy není lehké. Samozřejmě mě práce v naší firmě baví, jinak by to nemělo žádný smysl.

A co vás na ní baví nejvíce – a při čem nejraději odpočíváte?

Veronika: Nejvíc fajn je to, že je každý den originální, přináší nové výzvy a příležitosti, setkání se zajímavými lidmi napříč společností, vznik smysluplných věcí… Jsem hrdá na svou rodinu a své předky, že nikdy neslevili z kvality a firmu posunuli tak daleko, jak už jsem zmínila. Zároveň cítím odpovědnost v tom i nadále pokračovat.

Nejraději odpočívám s rodinou a manželem v přírodě, někde na výletě v lese nebo pěkném golfovém hřišti. Mám ráda jak hory, tak moře. Když už si na sebe najdeme čas a nemusíme řešit pracovní záležitosti, tak si jej užíváme naplno.

Předchozí

Jak poznat opravdovou kvalitu

Štvanická lávka zvládla zatěžovací zkoušky

Další