Váza Hruška dostala novou barvu, inspirovanou krásou skutečné hrušky, kdy medově žlutá přechází do zelenohnědých hřejivých tónů. Její stávající tři barevné odstíny akvamarín reseda, alexandrit růžová a beryl modrá doplnil čtvrtý – topas reseda. Vrací se tak ke zdroji své inspirace a je provedena v teplých přírodních barvách. Je to vybroušený briliant, který pevně drží svou nakloněnou rovinu.
Text: Redakce
Foto: Moser
Hruška se stala ikonickým dílem sklárny Moser, kterému se podařilo vstoupit do povědomí široké veřejnosti. Ručně foukaná a broušená váza nadchla myšlenkou nakloněného objektu, který však pevně stojí na robustní základně. Spojuje v sobě stabilitu i dynamiku a její půvab umocňují pečlivě namíchané moserovské barvy.
Návrat ke zdroji inspirace
„Moser je na nové cestě, kdy měkké a zemité tóny reflektují současné vnímání architektury a interiérů. K této vlně se nově připojuje i naše ikona Hruška, která se vrací ke zdroji své inspirace a je tedy provedena v teplých přírodních barvách,“ komentuje změnu umělecký ředitel Moseru Jan Plecháč.
Do portfolia sklárny byla Hruška zařazena v roce 2012. Ve stejném roce za ni její autor Lukáš Jabůrek získal Cenu veřejnosti na Czech Grand Design. Od té doby se prodalo několik tisíc těchto váz. Nyní je k dostání v malé a střední velikosti.
Nová optika zrcadlení vnitřních ploch
„Je to vybroušený briliant, který pevně drží svou nakloněnou rovinu. Navenek přesně broušené hrany vzbuzují přísnost a vysoké nároky, uvnitř se však skrývá čistá duše, která vypoví, jak náročný tento kus byl,“ dodává její designér Lukáš Jabůrek.
Zároveň s novou barvou přichází sklárna Moser s inovací při výrobě Hrušky. Mistři brusiči museli dlouhé hodiny odbrušovat masu skla, aby docílili dokonalého tvaru s ostrými hranami. Tím, že se Hruška začala foukat namísto dřevěné formy do kovové, nemusí ubírat tolik masy skla a váza navíc získá novou optiku zrcadlením vnitřních ploch. Se změnou formy se pojí také změna hrdla Hrušky z kulatého na hranaté.