Část Libeňského mostu jde k zemi

|

Libeňský most, který pochází z roku 1928 a je dílem významného českého architekta moderny Pavla Janáka, dosud nebyl nikdy opravován. Město Praha plánuje již několik let jeho kompletní rekonstrukci.

Pracovníci zodpovědní za údržbu silnic začali v Praze s bouráním uzavřené části Libeňského mostu, která se nachází blíže k Palmovce. Tento most, který je známý jako inundační, se nachází v havarijním stavu a od letošního ledna na něj nebylo povoleno vjet automobilům, tramvajím ani pěším a cyklistům. Na místě pracují těžké stroje, které demontují konstrukci z Boudníkovy ulice.

Očekává se, že demolice potrvá až do letošního září, poté bude zahájena stavba nového mostu Technickou správou komunikací (TSK), která se odhaduje, že bude trvat přibližně dva roky. Během celého procesu bude zachována automobilová doprava. Tuto informaci dnes sdělili novinářům náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) a náměstek ředitele TSK Josef Richter. Přípravy na opravu mostu přes Vltavu jsou v průběhu přípravy TSK, avšak termín zahájení prací zatím není stanoven.

Bouraná část soumostí má preventivní funkci jako ochrana proti povodním. Nachází se na břehu a umožňuje vodě protékat při záplavách. Část mostu přes Vltavu není v havarijním stavu a v únoru na ni byl dočasně obnoven provoz tramvají městského dopravního podniku. Libeňský most, který pochází z roku 1928 a je dílem významného českého architekta moderny Pavla Janáka, dosud nebyl nikdy opravován. Město Praha plánuje již několik let jeho kompletní rekonstrukci – následující vizualizace představují jeho budoucí podobu.

01 Panorama

Podle Hřiba demolice fakticky začala ve středu, což bylo o den dříve, než se plánovalo. Tento časový posun byl způsoben tím, že při přípravě demolice došlo k nečekanému kolapsu konstrukce. „Je vidět, že stav tohoto konkrétního oblouku byl skutečně velmi špatný, že bylo velmi na místě, že se to v lednu uzavřelo,“ řekl.

Dokončeno má být v září

Pracovníci nyní přejdou k demoliční práci na hlavním oblouku této části mostu. Poté budou demontovat oblouk přes Štorchovu ulici a během letních prázdnin se dostanou k demolici mostu přes Voctářovu. Celý proces bourání má být dokončen v září. „Obnažíme základy inundačního mostu a na nich pak budeme pokračovat dál po schválení v povolovacím procesu. Pevně doufám, že se nám povolení podaří získat, abychom mohli začít s výstavbou,“ uvedl Richter.

Během současných prací nejdříve pracovníci odstranili zeminu, která sloužila jako podpora oblouku, aby nedošlo k jeho samovolnému zhroucení. Richter vysvětlil, že postupně demontovali zábradlí a římsy ze strany a poté se dostali k samotnému oblouku. Kleštěmi se dotkli vrcholového klenáku, což vedlo k pádu konstrukce. Podle něj je konstrukce nestabilní, a tak budou pracovníci muset postupovat velmi opatrně, aby předešli nebezpečnému zhroucení.

Libeňské soumostí, sestávající ze šesti mostů, bylo postaveno podle návrhu Pavla Janáka v roce 1928. Janák, známý také jako autor části nedalekého Hlávkova mostu a několika vil ve Střešovicích, stejně jako Škodova paláce a Hotelu Juliš v Praze 1.

Předchozí

Regionální centra pomáhají obcím s bytovými projekty

Cena Inženýrské komory oslaví dvacáté výročí

Další