Perfektní dovolená na míru

|

Aneb bezstarostné cestování po celém světě

Ať už toužíte po luxusní a zajímavé odpočinkové dovolené, dobrodružné expedici na druhý konec světa, pobytu v privátní luxusní designové vile nebo jen prodlouženém víkendu na zajímavém místě, můžete se obrátit na cestovní kancelář Elite Voyage. Ta za vás vše naplánuje a zařídí. A přidá i něco zajímavého navíc. Luxusní cestování má totiž podle slov Petra Udavského, Co-Ownera a CEO společnosti Elite Voyage také podobu různých nevšedních zážitků, které jsou vždy kořením celé dovolené.

Text: Michaela Výtisková

Foto: Archiv Elite Voyage

Jak vzniklo Elite Voyage a jak dlouho fungujete? Kolik máte lidí v týmu?

Po více než dvanácti letech v oboru jsme se s manželkou před pár lety rozhodli skončit v předchozím zaměstnání. To byl jeden ze zásadních momentů a hlavně impulzů k tomu vytvořit něco vlastního.

Jako Elite Voyage fungujeme od roku 2019. S některými současnými kolegy jsme se ale poznali už v předchozím zaměstnání a v reálu tak spolupracujeme mnohem delší dobu. Vzpomínám, že třeba s kolegou Michalem Pátkem už děláme společně přes deset let. I přestože jsme stále relativně mladá firma, sám mám pocit, že je tomu opačně. Aktuálně máme v týmu celkem 12 lidí.

Co vlastně znamená ve vašem pojetí luxusní cestování?

Někdo měří luxus počtem hvězdiček hotelu, velikostí jachty, vily nebo letadla. To je do jisté míry asi také pravda, ale za mě je to velmi subjektivní, i když komfort a soukromí je samozřejmě základ. Prakticky denně se potkávám a bavím s opravdu bohatými lidmi a pokud mají všichni něco společného, je to nedostatek času. Ten nám totiž měří všem stejně. Hodně klientů cestuje na dovolené s rodinami, kterým se třeba během roku nemají čas tolik věnovat, a o to je pro ně čas vzácnější.

Luxusní cestování tedy z mého pohledu spočívá v tom užít si každou cestu na maximum, bez zbytečných prostojů, a mít možnost si program za pochodu upravit třeba podle aktuální nálady. To pro nás znamená především nutnost být extrémně flexibilní. Luxusní cestování má také podobu různých nevšedních zážitků, které jsou vždy takovým kořením celé dovolené.

Jak probíhá plánování takové dovolené na míru?

Klienti za námi často chodí s nějakou představou o dovolené, která je více či méně konkrétní. Někdy znají jen datum a nechají si poradit, kam vycestovat, jindy mají zcela jasnou a konkrétní představu o tom, co chtějí.

My s nimi vždy nejprve plány konzultujeme, abychom se ujistili, že volba destinace, ubytování nebo aktivit jsou pro klienta opravdu vhodné. Přece jen dovolené plánujeme denně a troufám si říct, že máme přehled.

Extrémně důležitá je pro nás ovšem znalost klienta. Bez podrobnějších informací, zejména u nových klientů, tak nejsme ani schopni nabídku připravit. U stálých klientů je to mnohem jednodušší, protože už je známe a víme, co mají rádi, kde se jim líbí a naopak kde by spokojení nebyli.

Jakmile si vše odsouhlasíme, dochází řada na formality. Pro klienta je tedy plánovací část u konce a může se těšit na dovolenou. Pro nás ale práce nekončí, klienta vždy během dovolené stínujeme a staráme se, aby všechny služby probíhaly tak, jak bylo domluveno.

Máte i vlastní produkty?

Kromě dovolených na míru máme i vlastní produkt. Jedná se o výlety privátním letadlem za různými zážitky, které organizujeme několikrát do roka. Zpravidla jde o zážitkové výlety po Evropě zaměřené na gastronomii, sport, víno nebo jinak zajímavá místa, která stojí za návštěvu.

Na příští rok plánujeme například výlety za Michelinskými restauracemi v San Sebastianu, za vínem a lanýži do Piemonte, na vinice v Champagne, golf v Portugalsku a také několik výletů na sportovní a kulturní události.

Kam nejčastěji vaši klienti chtějí cestovat?

Požadavky našich klientů jsou opravdu různé. Máme mezi nimi dobrodruhy, kteří postupně poznávají celý svět. A pak je tu druhá část lidí, kteří se vracejí stále na stejná místa, protože jim jednoduše vyhovují.

Za posledních dvanáct let jsem vypozoroval, že v létě převažuje stále cestování po Evropě, což je dáno dobrým počasím a snadnou dostupností. V chladnějším období vítězí Indický oceán (Mauricius, Maledivy, Seychely) kvůli rozumné dostupnosti a relativně malému časovému posunu. Pak je tu ještě Dubaj, která má své příznivce během celého roku, a v zimě pak táhne nejvíc lyžování v Rakousku, mimo jiné také kvůli snadné dostupnosti a dobrému zázemí místních hotelů.

Jak jste se vypořádali s covidovou situací, když nebylo možné létat?

Musím zaklepat, že covid jsme naštěstí ustáli až překvapivě dobře. V březnu a dubnu loňského roku se nám prodej úplně zastavil, což bylo s ohledem na situaci logické. Od května se ale postupně klienti začali znovu „rozcestovávat“.

Požadavků bylo sice stále méně v porovnání s předchozími lety, naopak nám vzrostla průměrná délka dovolené. To si vysvětluji tím, že tady v České republice přestaly služby prakticky fungovat, a za blahobytem tak bylo potřeba vycestovat. Měli jsme klienty, kteří se „uklidili“ do zahraničí třeba na dva měsíce, místo klasického desetidenního pobytu, na který by vyrazili za normální situace.

To nám pomohlo udržet se v černých číslech, a dokonce jsme v tom období rozšířili tým o další kolegy, což byl v odvětví cestovního ruchu celkem paradox. Navíc jsme díky covidu získali i několik nových klientů, kteří byli zvyklí si cesty řešit na vlastní pěst, ale kvůli nepřehlednosti situace a stále se měnícím opatřením všude ve světě se rozhodli svěřit plánování dovolených nám. 

Kolik stála nejdražší dovolená, kterou jste realizovali?

Nejdražší realizovanou zakázku jsme měli za něco málo přes 24 milionů korun.

Jaké jsou vaše vize s Elite Voyage, jak chcete společnost dále rozvíjet?

Elite Voyage jsme založili, abychom mohli pokračovat v práci, která nás baví. Moje vize je postupně rozšiřovat základnu klientů a nadále spolupracovat s lidmi, kolegy a přáteli, se kterými se nám jednoduše dělá dobře.

Nemám ambice, aby se z Elite Voyage stala velká masová firma. Raději bych udržel koncept menší butikové společnosti, kde budeme schopni každému klientovi dopřát dostatek péče a zároveň dlouhodobě spolupracovat s lidmi, se kterými nám to dává smysl.

To ale neznamená, že chceme stát na místě. Pořád je co zlepšovat a mimo neustálého rozšiřování si obzorů v oboru a objevování nových míst teď aktuálně připravujeme třeba nástroj pro zefektivnění komunikace s klienty.

Máte ještě jinou společnost z jiné oblasti byznysu?

Kromě „cestovky“ máme ještě privátní kliniku (EliteMedical) zaměřenou na preventivní medicínu a hloubkovou diagnostiku.

Předchozí

THINK BOLD. CREATE BOLD.

Věci, které fungují, mě nebaví

Další